5/6 Mediální stereotypy

Stereotypy v médiích

Illustration

Často si ani neuvědomujeme, že stejně jako bulvární média a dezinformační weby i seriózní média se stereotypy pracují. A to jednoduše proto, že na ně slyší jejich čtenáři a diváci. Narozdíl od neseriózních médií to ale dělají méně okatě. O to složitější je mediální stereotyp poznat. Nikdy například stereotypy přímo nepojmenovávají, ale podají je formou příkladu jedince, který zavedený stereotyp potvrzuje. Tím se čtenářům nebo posluchačům opětovně potvrdí, co už si o skupině, národu nebo sociální skupině mysleli.

Mediální stereotypy tedy vyjadřují a zároveň vytvářejí názor většinové společnosti. Je to začarovaný kruh. Ukazuje se přitom, že o menšinách se ve zpravodajství mluví častěji v negativním než pozitivním smyslu. Tedy zprávy po celém světě obletí jeden sebevražedný atentátník muslimského vyznání, ale nikdo už nepíše o milionech muslimů, kteří žijí spořádaný život, vychovávají děti, pracují a platí daně.        

Podklady ke stažení

Máte dotaz, nápad nebo zájem o novinky?

Stačí nám napsat, nebo jen zaškrtnout souhlas k odběru novinek. O zbytek se postaráme.

Informace o zpracování osobních údajů, včetně informací o právech subjektů údajů a způsobech jejich uplatnění, jsou k dispozici v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů.