6/7 Typy médií

Good news vs. bad news

Illustration

Při pohledu na televizní zprávy se může zdát, že svět se strašlivé místo plné zločinu a nespravedlnosti. Čím to, že média všeho druhu informují z velké části o špatných věcech? Odpověď je jednoduchá – my (diváci, čtenáři, posluchači) to tak chceme. 

Špatné vs. dobré zprávy

I když si všichni myslíme, že dáváme přednost příjemným novinkám, opak je ve skutečnosti pravdou. Lidský mozek je evolučně naprogramovaný k tomu, aby větší pozornost věnoval špatným zprávám (bad news). Důvod je jednoduchý, negativní zprávy nám slouží jako varování před případným nebezpečím. Jen si sami vyzkoušejte, jestli reagujete víc na slovo „koťátko“ nebo na slovo „bomba“. 

Negativní zprávy válcují ty pozitivní nejen ve čtenosti, ale také následných reakcích, třeba v komentářích. Že si naše mysli raději dají nějaké to drama a napětí, potvrzují i pokusy provozovat média zaměřená výhradně na pozitivní zprávy (good news). Žádný neskončil úšpechem.  

Povzbudivé a motivační články a videa jsou samozřejmě na internetu také, a v hojném počtu. Hledejte je ale spíš na blogu nebo online verzi časopisu, než na zpravodajském webu.     

 

 

 

 

 

Kvízy

Podklady ke stažení

Videa

Máte dotaz, nápad nebo zájem o novinky?

Stačí nám napsat, nebo jen zaškrtnout souhlas k odběru novinek. O zbytek se postaráme.

Informace o zpracování osobních údajů, včetně informací o právech subjektů údajů a způsobech jejich uplatnění, jsou k dispozici v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů.