Úvod do tématu (1/5)
Na internetu je podstatně obtížnější poznat reklamu, než například v televizi, rádiu a tisku. Regulace reklamy ve standardních médiích je totiž přísnější. Navíc oficiálních médií je v porovnání s internetem pouhá hrstka, takže je možné je kontrolovat.
S reklamou na internetu je to složitější. Stačí se podívat na nejpopulárnější instagramery a youtubery, jejichž fotky i videa jsou plné neoznačené reklamy. Běžně propagují produkty a služby, za což dostávají zaplaceno, ale o téhle maličkosti vám pochopitelně neřeknou. Snaží se vzbudit pocit, že produkt či službu opravdu používají. Prolínání reklamy a zábavy je v tomto případě velmi markantní.
Skrytá reklama se ovšem netýká jen internetu. I tvůrci filmů, seriálů a hudebních videoklipů mají máslo na hlavě. Jejich díla se skrytou reklamou jen hemží. Přemýšleli jste někdy, proč ve filmu Sám doma musí Kevin od Santy dostat pár bonbonů Tic Tac?